Zīmoli, kas izmainīja pasauli

Zīmoli, kas izmainīja pasauli

Autors

05/12/2013Interesanti

brandAutoritārs izdevums AdWeek ir nopublicējis kompāniju sarakstu, kas ir ietekmējuši pasaules vēstures gaitu.
No ātrās ēdināšanas iestādēm līdz modes namiem, no telefoniem līdz plastikāta kartēm – daži zīmoli ne tikai ietekmē mūsu ikdienas izdevumus, tie ietekmē mūs pašus. Šīs kompānijas ir zināmas visā pasaulē un katra no tām ir veikusi darbību savā nozarē, kas izvērtās sava veida revolūcijā. Šajā rakstā mēs pastāstīsim, kā viņiem izdevās izmainīt pasauli.

Amazon

Kad uzņēmuma dibinātājs Džefs Bezoss savai web-lapai domāja nosaukumu, viņš, pirmkārt, vadījās pēc tā, ka tieši viņa lapai ir pirmajai jāparādās meklēšanas logā. Viņam patika, ka nosaukumā ir gan pirmais, gan pēdējais alfabēt burts (A un Z). Bezoss cerēja, ka vienā dienā viņš varēs pārdot absolūti visu, ko var atrast pasaulē. Šodien, patiešām, Amazon vietnē var iegādāties praktiski jebkādu preci – no aspirīna līdz zāles pļāvējam, no džempera savam sunītim līdz elektroniskajai grāmatai. Katru sekundi lapā notiek 35 pirkumi.
amazon_logo_a_l

Facebook

Markam Cukenbergam Hārvardā pasniedza nevis informātiku, bet gan psiholoģiju. Iespējams, tas arī ietekmēja viņu izveidot sociālo tīklu 9 gadus atpakaļ, kas, uz doto brīdi, ir populārākais pasaulē. Protams, diez vai viņš kādreiz būtu iedomāties, ka Hārvardas iekšējās saziņas lapā reģistrēsies 650 000 000 lietotāju.
facebook-large

Gap

1969. gadā Dons Fišers nekur nevarēja atrast džinsus, kas viņam derētu. Pēc ilgiem meklējumiem viņš izlēma atvērt savu personīgo veikalu, kur tika pārdoti dažādas krāsas un dizaina džinsi pavisam par $7. Gap pirmie klientiem deva iespēju izvēlēties, pie tam, par zemām cenām.
Old-and-new-Gap-logos-landscape1

HBO

1972. gada ziemā bija parādījies jauns telekanāls Home Box Office. Tas nebija populārs līdz pat 1975. gada beigām, kad HBO translēja Muhammeda Alī un Džo Frēzera boksa maču. Pēkšņi HBO visiem kļuva vajadzīgs. Šis kanāls ir izmainījis patērētāju uzskatus kādām ir jābūt TV izklaidēm – “Sex and the City” veiksmīgā rādīšana, “Soprano klans” un citi padarīja HBO par vienu no populārākajiem izklaides kanāliem pasaulē.
gPIyRo9UXsA

McDonald’s

Piena kokteiļu pārdevējs Rejs Kroks ir veicis visveiksmīgāko darījumu 1952. gadā, kad no brāļiem MakDonaldiem izpirka ātrās ēdināšanas restorānu, kur autovadītāji pirkuši ēdienu neizkāpjot no mašīnas. Šodien McDonald’s 3400 restorāni pelna aptuveni $3 000 000 stundā.
mcdonalds-logo

Starbucks

Ņujorkā ir 124 Starbucks kafejnīcas, kur 68 atrodas viena no otras divu kvartālu attālumā. Pagājušā gadā tika “izdzerti” $13 miljardi. Galvenais Starbucks nopelns ir tajā, ka kompānijai ir izdevies pacelt “latiņu” kafijas vērtībai, jo patērētāji ir gatavi piemaksāt nedaudz vairāk par labu kafiju no Starbucks.
2387755-R3L8T8D-400-logotipo-da-rede-starbucks-1357852589499_956x500

iPhone

2007. gada 9. janvārī Apple dibinātājs Stīvs Džobss no skatuves visai zālei bija piezvanījis uz Starbucks un pasūtījis 4000 latte līdzpaņemšanai. Publika gavilēja – tas bija pirmais zvans pasaulē, kas ir veikts no iPhone. Pēc 74 dienām bija pārdoti jau 1 000 000 telefonu. Pēc iPhone 4 iznākšanas 2010. gadā, tādu pašu skaitu pārdeva tikai trijās dienās, bet pēc 3 dienām, kad bija izlaists iPhone 5, to iegādājās gandrīz 6 000 000 cilvēku. iPhone patērētajam iedeva ne tikai datorizētu telefonu, bet arī parādīja, ka gadžets var būt statusa simbols.
iphone-mini

Visa

1958. gadā Bank America bija izlaidusi pirmo kredītkarti ar nosaukumu BankAmericard ar $300 limitu, kuru varēja izmantot tikai Kalifornijā. 1974. gadā karšu lietošana palika globāla, bet vēl pēc 2 gadiem to pārdēvēja par Visa. Šodien vairāk kā 278 000 000 cilvēku visā pasaulē norēķinās par pirkumiem dažu sekunžu laikā ar Visa palīdzību. Kurš gan varētu iedomāties, ka mēs varētu nopirkt visu, ko vēlamies ar mazas plastikāta kartes palīdzību?
logo_visa

Viagra

Kompānija Pfizer 1998. gadā ir izstrādājusi preparātu hipertonijas un stenokardijas ārstēšanai. Zāles nedarbojās tā, kā tika paredzēs, bet tām bija cita unikāla iedarbība. Mūsdienās, Viagra kompānijai nopelna $2 miljardus dolārus gadā. Populārā “zilā tablete” skaitās arī visviltotākā visā pasaulē. Viagra bija pirmais farmokoloģijas zīmols, kuram bija sanācis kļūt par pasaules kultūras fenomenu.
viagra

Walmart

1962. gadā Sems Voltons ir atvēris nocenoto preču veikalu un pircējiem apsolījis viszemākās cenas. Viņš ir turējis savu solījumu. Šodien Walmart veikalus apmeklē 245 000 000 pircēju. Pasaulē nepastāv lielākas globālas tirdzniecības ķēdes. Par Walmart rakstnieks Džarods Kincs bija teicis: “Es izeju kā Maķedonijas Aleksands un Cēzars, lai iekarotu pasauli. Bet vispirms man vajag nopirkt dažas lietiņas Walmart veikalā”
walmart_casestudy_design_logo-1_959_487_90_c1

Komentāri

komentāri

sitemap