Virtuāļu paaudze 1990

Virtuāļu paaudze 1990

Autors

14/06/2013Dzīvesstils

virtual_bannerPaaudzi, kas dzimusi ap 1990-o gadu un vēlāk, esam nodēvējuši par virtuāļiem, jo tehnoloģijas un to izmantošana tieši ietekmē viņu attieksmi, uzvedību un veidu, kā viņi strādā un veido savu karjeru.

Raksturojums

Komunikācija

Šai paaudzei piemīt prasme teicami – ātri, efektīvi operēt ar tehnoloģijām, iegūt informāciju un sazināties virtuāli. Tomēr šīs priekšrocības otra puse bieži vien ir komunikācijas spēju trūkums klātienē – nespēja izteikties, paust savu viedokli sabiedrībā, grūtības uzstāties auditorijas priekšā.
ASV kompānijas Smart Company pētijumā noskaidrots, ka 48% darba devēju ir neapmierināti ar jauniešu komunikācijas prasmēm, bet 70% atzīst vājās pareizrakstības un gramatikas zināšanas.
Darbā virtuālā paaudze daudz labprātāk un efektīvāk izmantos online čatu ar vadītāju vai Skype konferenci, nekā klātienes sapulci. Viņi neievēros paziņojumu uz ziņojumu dēļa vai drukātā avīzē, bet izlasīs e-pastu, sms, ziņojumu uzņēmuma mājas lapā vai iekšējā forumā.

Ātrums, pārmaiņas un nepacietība

Virtuālajai paaudzei būtiska ir ātra reakcija, ātra atbilde, efektīva darbība. Atšķirībā no iepriekšējām paaudzēm, kuras veidojušas un piekopušas t.s. korporatīvo kultūru, šai paaudzei raksturīga nepacietība, viņi neizprot birokrātiju lēmumu pieņemšanā un ideju realizēšanā. Tas attiecas gan uz darba meklēšanas un atlases procesu, gan vēlāk – darbu un pienākumu izpildi. Šī paaudze nebūt nepriecāsies, ja, piesakoties darbā, viņiem būs jāiziet neskaitāmu interviju procedūra, un tas ir viens no iemesliem, kāpēc šobrīd jaunieši, atšķirībā no X paaudzes, daudz labprātāk par savu darba vietu izvēlas nelielus, bet perspektīvus uzņēmumus, kuros viņi saredz iespēju tiešām realizēt savas idejas, un kuru vadītāji speēj viņus aizraut. Šī laika jauno talantu piesaistei strādās programmas, kas sola personības izaugsmi: Talent management, Executive Trainee programmas utml.

Brīvā laika nozīmīgums

Atšķirībā no iepriekšējām paaudzēm, kuru viens no raksturlielumiem ir darbaholisms, virtuāļiem ļoti svarīga ir darba veiksmīga apvienošana ar privāto dzīvi. Viņiem darbs nav visa dzīve… dažkārt mēs to saredzam kā zemu atbildības līmeni vai neprasmi strādāt, bet varbūt tā ir vienkārši prasme veidot savu ES arī ārpus darba, nepieciešamība vienlīdz aktīvi pilnveidoties citās jomās.

Nauda

Virtuālā paaudze augusi un bērnību pavadījuši finanšu “buma” laikā – kredītu, līzingu un mantu kulta periodā, un tā sekas bieži vien ir nespēja saprast naudas vērtību. Arī nesen veiktajā vidusskolēnu aptaujā noskaidrojies: daudzi uzskata, ka normāli ikmēneša ienākumi ir ap 3-4 tūkst. latu – tādu viņi lēš savu vecāku atalgojumu, un arī paši, meklējot pirmo darbu, negrasās uzsākt ar “mazumiņu”. Galu galā, brīvā laika pavadīšanai savi līdzekļi nepieciešami!

Pārmaiņas

ir šīs paaudzes otrais vārds. Daudz vieglāk par iepriekšējām paaudzēm virtuāļi ir gatavi izmēģināt jaunas pieejas, mainīt ierastu darba stilu. Tāpēc, ja vēlaties savā uzņēmumā ieviest kādus jauninājumus, visefektīvāk to ērtumu un vērtību pārbaudīt pie virtuāļiem, kuri ātri apgūs jauno un azartiski pārbaudīs, kā tas strādā.

Vide

Šī ir paaudze, kura visatsaucīgāk reaģē uz aicinājumu rūpēties par vidi un piekopt veselīgu dzīvesveidu. Vai tā būtu atkritumu šķirošana, piedalīšanās talkās, pārvietošanās ar velosipēdu vai eko-pārtikas meklēšana veikalā – planētas glābšanas misija viņiem tuva. Tāpēc uzņēmuma videi draudzīgos centienus (papīra taupīšana, elektrības izslēgšana u.c.) visefektīvāk sākt tieši ar virtuāļu palīdzību.

gen_virtual

Virtuāļi mūsu uzņēmumos

Virtuāļiem laba karjera nozīmē prieku, brīvību un jaunus izaicinājumus, iespēju iegū plašāku redzējumu un pieredzi, strādājot dažādās kultūrās.

Apkopojot šīs paaudzes raksturojumu, akcentējam dažas virtuāļiem būtiskākās lietas, lai veiksmīgi piesaistītu viņus savam uzņēmumam un veidotu par vērtīgiem darbiniekiem:

  • Mentorings (darbaudzināšana), turklāt regulārs un pastāvīgs;
  • Profesionālās attīstības iespējas, jau sākotnēji ieskicējot, kāda varētu būt viņa attīstība uzņēmumā;
  • Starptautiska pieredze, piemēram, iespēja praktizēties uzņēmuma filiālēs citās valstīs;
  • Viņu iniciatīvas, tostarp ārpusdarba aktivitāšu atbalstīšana;
  • Iespēja elastīgi plānot savu laiku;
  • Brīvība komunikācijā, saskarsmē, tāpat izskatā, apģērbā, neformāla vide

Protams, ne viss iepriekš minētais apvienojams vienā organizācijā, bet zinot, kas ir svarīgs jaunajai paaudzei, varam akcentēt to, kas viņiem svarīgs, lai savam uzņēmumam piesaistītu talantīgākos.

via CVO Recruitment Latvia veiktais pētījums

Komentāri

komentāri

sitemap