Uzlabo garastāvokli vingrojot! Palēkā!

Uzlabo garastāvokli vingrojot! Palēkā!

Autors

28/10/2013Dzīvesstils

Tu noteikti kādreiz esi redzējis cilvēku, kurš pārcieš smagus dzīves mirkļus, sliktu garastāvokli vai skumjas? Nolaists skatiens, saliekti pleci, nedroša gaida – visas šīs zīmes liecina par depresīvu stāvokli. Tad, sanāk, ka mūsu gara stāvoklis ir tieši saistīts ar fizisko?

Jā, tā ir. Vairākkārtējie medicīnas pētījumi liecina par to. Vai pastāv arī apgrieztā saite? Vai mēs varam ar fizisku vingrinājumu palīdzību pateikt “Atā” sliktam garastāvoklim? Psiholoģijas profesors Carlos Coto saka, ka tas ir iespējams un viņš pat izstrādājis īpašu vingrinājumu kompleksu, kas ļauj 3-4 minūšu laikā uzlabot sev garastāvokli. Zemāk ir norādīti pieci ļoti vienkārši vingrinājumi garastāvokļa palielināšanai un stresa noņemšanai.

1. Pastaigā uz pirkstgaliem

Kad izjūti depresijas simptomus, Tava gaita mainās un liekas, ka ir sarežģīti pat pārvietot kājas, it kā uz leju vilktu viss negatīvais. Tāpēc, pamēģini tam pretoties – dažas minūtes pastaigā uz pirkstgaliem un ar visu ķermeni vērsties uz augšu.
toes

2. Paliecieni ar sasistām plaukstām

Ir vēl tāds labs fizisks vingrinājums Jumping Jacks, kas dažu minūšu laikā liks Tev kārtīgi pasvīst. Tie ir lecieni ar kāju izvēršanu uz sāniem un roku pacelšanu virs galvas. Pamēģini kaut vai 20 reizes un jau jutīsi, ka dzīve nemaz nav tik slikta. Šīs kustības paātrinās asinsriti, palielinās skābekļa pieplūde pamatorgāniem un tiek izmesti endorfīni jeb “laimes hormoni”.
bootcamp-jumping-jack

3. Izvērs krūtis

Ka Tev ir skumji vai nomākti, tad Tev ir nošļūkti pleci uz priekšu, itkā no ārējās pasaules tiek aizsargāta sirds un emocijas. Psiholoģi šādu stāvokli asociē ar nedrošību, iekšējiem pārdzīvojumiem un depresiju.

Viss, kas Tev ir jāizdara – centies stāvēt taisni un izvērst savu krūškurvi. Šāda stāja ne tikai izmainīj ārējo stāvokli, bet arī izmainīs iekšējo stāvokli. Plaušas saņems vairāk skābekļa, bet apziņa piepildīsies ar mieru.
p_breathe-time-out_1698116c

4. Pacel rokas virs galvas

Tas dod aptuveni tādu pašu efektu kā staigāšana uz pirkstgaliem. Kad cilvēkam ir skumji, tā rokas, parasti, karājās gar sāniem. Itkā tās nav ne ar ko aizņemtas un nav kur tās likt.

Tev, otrādāk, ir jāpaceļ rokas augšā tā, kad to dara sportisti un pjedestāla vai gladiatori pēc uzvaras. Ieņem uzvarētāja pozu un jau pēc minūtes tā arī sajutīsies.
victory-main_full

5. Pacel galvu un pasmaidi

Smaidi tad, kad pat to negribās darīt. Lai tas Tev liekas pat stulbi vai mākslīgi, bet tas patiešām strādā. Tavas smadzenes atceras – kad Tu smaidi, tad ir labi. Kad sāksi to darīt, pēc dažām sekundēm sajutīsi, ka garastāvoklis uzlabojās.

Kā redzi, nekā pārdabiska šajos vingrinājumos nav – vienkārši vingrinājumi, kas, pēc autora domām, nes ātru un efektīvu rezultātu.

Komentāri

komentāri

sitemap