Kompānijas, kas nepārdevās +Snapchat

Kompānijas, kas nepārdevās +Snapchat

snapchatPar Snapchat bija daudz dažāda rakstura runu. Galvenais jautājums: kāpēc jauna kompānija ar nesaprotamu (precīzāk – bez) monetizācijas modeli atteikusies no $3 miljardiem? Tas ir principa jautājums? Informācijas noplūde, lai “paaugstinātu” savas kompānijas statusu nākamo investoru acīs?

Snapchat – aplikācija, kas ļauj apmainīties ar fotogrāfijām, kas, pēc apskates, uzreiz pazūd. Līdz neseniem laikiem skaitījām, ka šīs fotogrāfijas nemaz neeksistē, bet izrādījās, tās tomēr tiek glabātas Snapchat serveros. 2013. gada jūnijā Snapchat ir “izcēluši” $60 miljonus.

Pēc The Wall Street Journal informācijas var spriest, ka Snapchat līdzdibinātājs Evans Špīgels neplāno izskatīt piedāvājumus par kompānijas pārdošanu vai investīciju piesaisti līdz nākamā gada beigām. Viņš tic, ka līdz tam laikam lietotāju skaits pieaugs vēl un kompānija tiks novērtēta vēl vairāk.

3Snapchat_Facebook

Mēs esam apkopojuši informāciju par IT kompānijām, kas kādreiz ir atteikušies pārdot savu biznesu:

  • Facebook, pircējs Yahoo, piedāvājums $1 000 000 000, 2006. gads;
  • Facebook, pircējs Viacom, piedāvājums $2 000 000 000, 2007. gads;
  • Rovio, pircējs Zynga, piedāvājums $2 500 000 000, 2011. gads;
  • Snapchat, pircējs Facebook, piedāvājums $3 000 000 000, 2013. gads;
  • GroupOn, pircējs Yahoo, piedāvājums $3 600 000 000, 2010. gads;
  • GroupOn, pircējs Google, piedāvājums $6 000 000 000, 2010. gads;
  • Twitter, pircējs Google, piedāvājums $8 000 000 000, 2006. gads;
  • Twitter, pircējs Facebook, piedāvājums $10 000 000 000, 2011. gads;
  • Facebook, pircējs Google, piedāvājums $15 000 000 000, 2008. gads;
  • Yahoo, pircējs Microsoft, piedāvājums $44 000 000 000, 2008. gada.

Šajā tabulā mēs redzam, ka kompānijas sevi veiksmīgi nepārdeva, jo, uz šo mirkli kompāniju vērtība ir šāda:

  • Facebook – $120 000 000 000
  • Rovio – $9 000 000 000 (pēc nostāstiem)
  • Snapchat – $4 000 000 000 (pēc nostāstiem)
  • GroupOn – $7 500 000 000
  • Twitter – $24 000 000 000
  • Yahoo – $36 000 000 000

Starp citu, Marks Cukerbergs, ne pirmo reizi vēlās iegādāties Snapchat – diemžēl, mums nav nekas zināms par cipariem, kurus viņš ir nosaucis pirmajā satikšanās reizē ar Snapchat dibinātājiem pagājušā gadā. Cukerbergam nevajadzētu brīnīties – viņš pats savu kompāniju nepārdeva pat trīs reizes – par $1, par $2 un par $15 miljardiem. Starp citu, saņemot pirmo piedāvājumu no Yahoo – Facebook bija tik pat jauni kā Snapchat tagad – tikai 2 gadi.

Komentāri

komentāri

sitemap