Kā prognozēt akcijas kursus ar Google

Kā paredzēt akcijas kursus ar Google

Tobiass Preiss ar kolēģiem, no biznesa skolas Varvikas universitātē ir vēlējušies pārbaudīt, vai var reālās dzīves procesus atsekot virtuālā vidē. Lai atbildētu uz šo jautājumu viņi ir izanalizējuši visiem pieejamus datus no Google Trends, tāpat arī no Google Hot Trends, kas parāda, cik bieži meklētājā tiek ievadīts pieprasījums attiecībā pret visiem meklētājiem pieprasījumiem dažādos pasaules reģionos un dažādās valodās.
1186393_original

Jau iepriekš ir saprasts, ja strauji sāk palielināties pieprasījumi kā “gripa ārstēšana”, šāds instruments var prognozēt gripas epidēmiju nedaudz ātrāk, kā to spēj uzzināt kādas valsts vai reģiona Veselības Ministrijas. Kas tad ir ar biznesu?
Pētnieki ir atsekojuši 98 meklēšanas vaicājumus par tēmu finanses un ekonomika – “parāds”, “krīze”, “atvasinājumi”… – no 2004. līdz 2011. gadam. Lai atsekotu saikni starp šiem vaicājumiem un notikumiem finanšu tirgos, tika izmantota tam speciāli izstrādāta investīciju spēle. Kad finanšu terminus meklēja mazāk, datorspēle “pirka” akcijas un vēra vaļā “garās” pozīcijas, kad meklētājos sākās vaicājumi pēc “krīze”, “parāds” u.c., datorspēle rīkojās otrādāk – aizvēra pozīcijas, spēlējot uz pazeminājumu ar cerību tuvākajā laikā nopirkt šīs pašas akcijas lētāk.

Šāda veida modelēšana nostrādāja: tiklīdz tāda veida vārdu savienojumi tiek meklēti, akcijas visos tirgus krita. Visdrošākāis vārds ASV bija “parāds”. Pētot tendenci tikai pēc šī vārda, zinātnieki palielināja savu iedomu vērtspapīru portfeli par 326% tikai par nieka 7 gadiem.

Ļoti svarīgi ir ņemt vērā, ka tirgi ir adoptējami. Ja katrs brokeris izmantos Google Trends izmantojot iepriekš aprakstīto stratēģiju, tas nesīs lielus zaudējumus.
Stratēģijas panākumi, kas balstās uz atslēgvārdu izvēli, izvēlēti Google Trends.
Stratēģijas panākumi, kas balstās uz atslēgvārdu izvēli, izvēlēti Google Trends.

Komentāri

komentāri

sitemap