Kā morāli sagatavoties maratonam?

Kā morāli sagatavoties maratonam?

Autors

30/10/2013LH.Sports

marathon
Jebkurš skriešanas pasākums, būtu tas maratons, pusmaratons vai pat 10 km – tas ir īsta pārbaude, ne tikai fiziskā, bet arī morālā. Gatavošanas laikā vajag trenēt ne tikai ķermeni, bet arī prātu un būt gatavam jebkādiem trikiem un viltībām, ko mums dzīve var sagādāt skriešanas laikā, lai neapstātos atpūsties vai vispār nefinišēt.

Kā sagatavoties sacensībām? Mēs esam pacentušies apkopot pēc iespējas vairāk ieteikumus.

Treniņš

Startē lēnām

Kad uzsāc skriet, Tu jūtu enerģijas un pašpārliecinātības pieplūdumu. Tās ir lamatas. Lai noskrietu līdz galam, ir sevi jānokontrolē jau pašā sākumā. Nesteidzies, pirmajam posmam ir jābūt vieglam un finišā Tavs ķermenis pateiks “Paldies!”.

Nepievērs uzmanību citiem

Pat ja citi cilvēki sāks Tevi apsteigt, bet jūti, ka vari skriet tikai šādā tempā, neraujies cīņā ar visiem. Tu taču nezini, kā viņi startēja un cik viņiem vēl ir spēka. Varbūt, viņi ir izdarījuši standarta iesācēja kļūdu un sākuši skriet pārāk ātri. Šajā gadījumā Tev ir visas iespējas apdzīt viņus jau pēc 100 metriem.

Nekļūsti pārāk emocionāls

Maratona laikā mēs tērējam ne tikai fizisko, bet arī mentālo enerģiju, tāpēc nevajag bļaut un lēkāt no sajūsmas, ja ieraudzīji savus radus vai draugus skatītāju lomās. Nevajadzētu arī reaģēt uz maratona kolēģu komentāriem Tevi apsteidzot. Troļļi ir visur, tikai mieru! Varēsi emocionāli uzsprāgt finišā!

Sadali attālumu segmentos

Domāt pa daļām ir vieglāk. Ja skrien 10km, tad jau pēc 5. varēs domāt, ka ir palicis mazāk par pusi, tātad – atpakaļ ceļa vairs nav. Tas tieši attiecās uz garām distancēm kā maratons.

Negarlaikojies

Pieradini sevi skriešanai bez mūzikas (vienatnē ar sevi), jo maratona laikā jebkādas ierīces, izņemot pulksteni, ir aizliegtas. Ja esi pieradis skriet kompānijā vai mūzikas pavadībā, tas varētu būt grūti. Dažiem, pat ļoti. Tāpēc, mēģini atrast sev nodarbi vai izklaidi. Skaiti cilvēkus, kuriem esi paskrējis garām, piemēram, sarkanos šortos, vai pie sevis dziedi dziesmas vai domā par grāmatu, kuru nesen izlasīji vai gribi uzrakstīt. Dari kaut ko, bet nedod garlaicībai vaļu.

Sāpes neeksistē

Jo tuvāk finišam, jo grūtāk skriet. Degs kājas, elpot būs sarežģīti. Nekādā gadījumā nedomā, ka Tev ir grūti. Neļauj sevi pieķert pie šīs domas, jo tā kļūst realitāte. Sāpes neeksistē. Skaties uz savu ķermeni no malas. Viena kāja, otra kāja, viena, otra…

Haruki Murakami savā grāmatā “What I Talk About When I Talk About Running” ļoti precīzi apraksta fiziskās sāpes un morālos pārdzīvojumus, kurus viņš piedzīvoja maratona laikā un tas, kā viņš to ir pārvarējis.

Pats galvenais ir atcerēties, ka Tu tam esi gatavojies un obligāti noskriesi līdz beigām. Izmanto iztēli – plāno, ko darīsi pēc finiša, skaiti kilometrus, kopumā, visu, kas ļauj nepadoties un sasniegt mērķi.

Komentāri

komentāri

sitemap