Kā labāk trenēties - uz laiku vai attālumu?

Kā labāk trenēties – uz laiku vai attālumu?

Autors

09/12/2013LH.Sports

skrietKad Tu sāc skriet ne tāpat vien, bet savu rezultātu uzlabošanai, tad saslimstu ar “maratonu vīrusu” (kā likums, ja piedalījies vienās sacensībās, tad ir grūti apstāties), parādās dilemma: kā labāk trenēties – uz laiku vai attālumu?

Atbilde uz šo jautājumu ir atkarīga no Taviem mērķiem. Par to arī šajā rakstā uzrakstīsim.

Pētījumi ir parādījuši, ka smadzenes attālumu un laiku uztver dažādi. Kad ieraugi finiša līniju uz horizonta, tad mēs ieslēdzam visu jaudu, patērējot pēdējās, noslēptās enerģijas rezerves. Tas notiek tāpēc, ka mēs saņemam nepārtrauktu vizuālu apstiprinājumu par attālumu, tādējādi varam pieņemt, cik tad tālu ir līdz finišam. Tas, savukārt, ļauj mums paātrināties.
Mēģini atcerēties, kāds beigās vienmēr ir pēdējo spēku sprints, kad izej uz finiša taisni.

Atgriezeniskā saite ar laiku nav tik pamanāma un nepārtraukta – te vienmēr ir jāskatās pulkstenī.

Pētījuma rezultātā parādīja, ka ir daudz lielāka iespējamība saglabāt nepieciešamo tempu visu sacīkšu laikā, ja zini konkrētu laiku, cik ir atlicis skriet. Pie tam, mēs skriesim ātrāk, ja pamatuzdevums būs nevis laiks, bet attālums. Abiem treniņu paņēmieniem ir savas priekšrocības un izvēle ir atkarīga no Taviem mērķiem.

Skriet uz laiku

Skriešana uz laiku palīdz nostādīt ķermeni uz piepūles sajūtu un spēka sadali. Šī prasme ir nepieciešama tiek, kas piedalās sacensībās. Kad sāc skriet ar piepūli, pievērs uzmanību savai elpai un kā kustās Tavas kājas.

Skriešana uz laiku Tev ļauj atgriezties iepriekšējā režīmā pēc ilglaicīgas pauzes vai kad nejūties gatavs jauniem izaicinājumiem. Tas nostrādās kā iedrošinātājs, ja vēlēsies sists jaunus rekordus.

Ja Tu jūti, ka šodien nevarēsi skriet ātri, bet skriet gribās, apstājies pie laika varianta. Tie varētu būt intervāla treniņi, bet bez attāluma uzskaites.

Skriet uz attālumu

Tas palīdz fokusēties uz Tavu tempu, izjūtot to. Ja skrien stadionā, tad viegli vari trāpīt slazdā nesadalot savus spēkus. Vizuāli Tu redzi finišu, bet ir jāskrien vēl daudz apļus – tas maldina. Nevajag pārcensties skrienot vēl vienu papildus apli – nākošreiz izvērtēsi savas iespējas un izpildīsi uzdevumu.

Ja vēl neesi izlēmis – trenēties uz laiku vai ātrumu, nevajag pārcensties. Seko savām iekšējām sajūtām, savādāk treniņi būs pārāk ātri, vai, otrādāk, pārāk gari skriešanas gabali var novest pie traumām. Paātrinies pakāpeniski, kad jutīsi, ka vari skriet ātrāk un ilgāk.

Ja esi skrējējs iesācējs, labāk koncentrēties uz attālumu. Pakāpeniski Tava forma uzlabosies un ātrums atnāks pats par sevi.

Ja skrien jau divus mēnešus, tad mierīgi vari pievienot klāt kaut vai 10% no iepriekšējās distances. Tas pats arī attiecināms uz ātruma attīstību. Labāk nestartēt ātru jau distances sākumā.

Lai Tev produktīvi treniņi!

Komentāri

komentāri

sitemap