Intensīvi treniņi

Intensīvi treniņi

Autors

27/01/2014LH.Sports

workoutJaunākie pētījumi parādījuši, ka savu fizisko formu var uzlabot nodarbojoties tikai dažas minūtes dienā. Dr. Maiklam Moslijam kā arī citiem cilvēkiem nepatīk bieži nodarboties ar sportu, tāpēc viņš ir izlēmis atrast veidu uzturēt sevi fiziskā formā nodarbojoties ar sportu trenažiera zālē pēc iespējas īsākā laika sprīdī.

Maikls Moslijs, kas ir saņēmis medicīnisko izglītību jau ilgi pirms tam, kad kļuvis par žurnālistu, piedāvā TV skatītājiem jaunu programmu “Patiesība par fitnesu”. Tajā viņš stāsta par savu atklājumu – viņa pētījuma rezultāti ļoti atšķiras no pierastajām teorijām, ko pasniedz medicīnas augstskolās.
Intensīvu treniņu būtība ir piedāvāt izpildīt īsus, bet cītīgus piegājienus ar minimālām pauzēm pa vidu. Intensīvo treniņu ideja jau sen nav jaunums, pēdējo gadu laikā tā ir guvusi ļoti plašu atpazīstamību, daudzi zinātnieki nodarbojas ar šīs metodes izpēti un tās ietekmi uz organismu.
Piemēram, pētījumi ir parādījuši, ka uz velotrenažiera izpildot desmit vienas minūtes sprintus, pa vidu atpūšoties vienu minūti – to darot trīs reizes nedēļā, daudz vairāk attīsta muskuļus nekā ilglaicīgi braucieni mierīgākā tempā. Šie pētījumi ir pierādījuši, ka intensīvi treniņi dod tik pat lielu labumu kā tradicionālās nodarbes ar sportu, bet aizņem daudz mazāk laika.

Intensīvo treniņu veidi

Uz doto brīdi pastāv dažas intensīvo treniņu formas, kas viena no otras atšķiras ar ilgumu un pielietoto spēku, tāpēc, piemeklējot pareizu programmu, pievērst uzmanību vajag katra individuālai sagatavotībai.

  • Pirmais piedāvā īsus vingrinājumu intervālus izpildot tos uz 120%;
  • Otrais piedāvā vingrinājumu intervālus, kuru laikā pulss ir 95% robežās no maksimālā pieļaujamā;
  • Trešā metode piedāvā maksimālu slodzi uz vēl īsākiem 20-sekunžu intervāliem
xTrain-Ride-4639

Treniņu programma uz velotrenažieriem

Vispirms vajadzētu izstaipīties nedaudz paminot pedāļus – dažas minūtes komfortablā tempā. Pēc tam vajadzētu ieskrieties līdz maksimālajam ātrumam un turpināt mīties aptuveni 20 sekundes.
Tad atpūties minot vēl 20 sekundes.
Beigās, pēc viegla 2 minūšu tempa pabeigt vingrinājumu vēl 20 sekunžu sprintā, izspiežot no sevis visu, līdz pēdējam.
Izpildot šo vingrinājumu dažas reizes nedēļā (maksimums 3 min. lielā slodzē un 6 min. mierīgā tempā), vienmēr var palikt labā fiziskā formā.

Intensīvi treniņi un aerobie vingrinājumi

Šeit vajadzētu atzīmēt, ka intensīvos treniņus vajag veikt kombinācijā ar citiem vingrinājumiem. Neskatoties uz sistēmas vienkāršību, staigāšana, peldēšana, skriešana vai braukšana ar riteni joprojām ir nepieciešami ceļā uz veselīgu dzīvesveidu.

Komentāri

komentāri

sitemap