Ford parkojas patstāvīgi bez autovadītāja iejaukšanās

Ford parkojas patstāvīgi bez autovadītāja iejaukšanās

Autors

17/10/2013Tehnisks

Kompānija Ford visai pasaulei ir prezentējusi divus jaunus izstrādājumus, kas atvieglos šofera dzīvi un paaugstinās auto kustības drošību: šī ir automātiskās parkošanas sistēma Fully Assisted Parking Aid.
60b6e83a1cfeba8b6e46b1023f27d14f_resized_width_473de1787138b6c4b7cb1de83a3285ce_500_q95

Dažas Ford automašīnas jau ir aprīkotas ar aktīvās parkošanās sistēmu Active Park Assist. Tā automātiski nosaka, vai parkošanās vieta ir piemērota auto izmēriem un tad veic pašu parkošanās manevru, “savās rokās” ņemot stūres vadību. Vadītājam vajag kontrolēt tikai ātrumu pārslēgšanu un spiest uz gāzes vai bremzes pedāļiem.

Fully Assisted Parking Aid – tas ir Active Park Assist nākamais līmenis. Nospiežot aktivācijas pogu, sistēma pati ar ultraskaņas sensoru palīdzību atrod parkošanās vietu pārvietojoties ar ātrumu 30 km/h. Kad vieta tiek atrasta (brīvs laukums), automašīna ar skaņas un gaismas signāliem autovadītājam iesaka apstāties.

Tikai tad uzsāk darbu “īstā” elektronika – automašīna pati griež stūri pareizajā virzienā, pārslēdzas starp priekšējiem vai atpakaļgaitas ātrumiem, veic akseleratora un bremzēšanas funkcijas. Autovadītājam pat obligāti nav jāatrodas salonā – tas visu var vērot no malas.

Ja autovadītājs ne līdz galam uzticas elektronikai, tas var turēt pirkstu uz speciālās pogas, kas var apstādināt automašīnas patvaļīgās darbības. Teorētiski, vadīt Fully Assited Parking Aid varēs arī ar viedtālruņa vai planšetdatora palīdzību.
Jaunā sistēma var veikt paralēlo, perpendikulāro un diagonālo parkošanās funkciju. Ja parkošanās vieta ir neliela, šoferis pirms veikt manevru var iepriekš izkāpt no automašīnas, lai ar durvīm neapskrāpētu blakusesošo mašīnu.

94532107437b5f0eda58023a2fb80775_resized_width_56c97c54e315c32cf6aa473cff69600b_500_q95

Savukārt Obstacle Avoidance palīdzēs izvairīties no uzbraukšanas uz kājāmgājēja vai jebkāda cita šķēršļa uz ielas. Sistēmai paredzēti trīs radari, ultraskaņas sensori un telpas skenēšanas kamera, kas darbojās kustības virziena 200 metru attālumā.

Ja sistēma pamana uz ceļa kādu objektu un noteiks, ka sadursmes iespējamība ir augsta, vadītājam tas tiks paziņots ar signāla palīdzību. Ja neseko atbilde, automašīna pati samazinās ātrumu un pagriezīs stūri tā, lai apbrauktu objektu. Protams, pirms veicot šādu manevru, sistēma pārbaudīs “aklās zonas” kā arī situāciju labajā un kreisajā pusē.

30cee1a237bfc062b3d1f696a44c1594_resized_width_b4c0781b8b1c9efb7141cbbcd2d6a0d8_500_q95

Pagaidām šīs abas sistēmas atrodas testēšanas režīmā. Reālos apstākļos to sāks izmantot ne ātrāk kā pēc gadiem trim-četriem.

Sagatavots pēc Ford sniegtajiem materiāliem.

Komentāri

komentāri

sitemap