Esi apslimis - skriet vai neskriet?

Esi apslimis – skriet vai neskriet?

Autors

19/11/2013LH.Sports

slimibaVai vajag pārstāt skriet, ja Tev ir puņķains deguns? Vai drīkst skriet, kad sāp kakls? Ja ir parādījies klepus? Kad Tu sāc saprast, ka saslimsti, parādās daudz iemeslu neturpināt skriet. No otras puses, ilggadējie skrējēji saka – ja jūti pirmos saslimšanas simptomus – sāc skriet un iesnas pazudīs.

Kā tad labāk darīt? Ja arī izej paskriet, kādu režīmu labāk izmantot? Atbilde uz šo jautājumu ir atkarīga no tā, kas tieši Tev sāp.

Cilvēki uzskata, ka skriešana, otrādāk, palīdz viņiem pārvarēt slimības – tās iziet kopā ar sviedriem. Īstenībā, skriešana saaukstēšanās laikā, var pat kaitēt kā palīdzēt, jo fiziskā slodze samazina imunitāti.

Kopējie simptomi

Ir ļoti vienkāršs “kakla tests”, kuru izmanto vairāki skrējēji: “Ja Tev ir kas augstāks par kaklu (piemēram, iesnas vai tās pašas kakla sāpes), tad skriet var, bet ja zem kakla (piemēram, klepus, kopējais nogurums, sāpes muskuļos), treniņus labāk pārcelt uz citu laiku.

Viens no pētījumiem, ko veicis Ball State universitātē Toms Beidners, parāda – ja esi nedaudz apaukstējies, vari treniņus turpināt, bet ar vienu BET – nevajag pārcensties un darīt ko vairāk savai ierastajai slodzei.

Pētījumā piedalījās 60 skrējēju, kuros tika ievadīts apaukstēšanās vīruss. Dalībniekus sadalīja divās grupās. Viena grupa skrēja 30-40 minūtes katru dienu visu nedēļu. Otra grupa uz treniņiem negāja. Pēc nedēļas tika apskatīti visi dalībnieki un tika secināts, ka abas grupas jūtami neatšķiras viena no otras.

Temperatūra

Pirms skriešanas vajag obligāti izmērīt ķermeņa temperatūru. Ja tā ir augstāka par 37.2 pēc Celsija, treniņu ir jāatceļ. Fiziskā slodze temperatūru nesamazinās, otrādāk – palielinās un finišā Tu riskē saņemt ne balvu, bet medmāsiņas palīdzību.

Augsta temperatūra noslogos sirdi, ka tā jau strādā uz maksimālo jaudu – asinis atšķaidās un vīruss bez problēmām ceļo pa visu organismu.

Treniņu atsākšana

Tas, ka sāc justies labāk, pavisam nenozīmē, ka esi vesels un gatavs treniņiem uzreiz pēc slimības. Ja esi noslimojis ar smagu saaukstēšanos vai gripu, vajag nogaidīt nedēļu-divas, tikai tad vari atsākt treniņus.

Saudzē sevi un nezaudē galvu dzenoties pēc rezultātiem. Ja slikti jūties – atpūties un tikai tad virzies tālāk.

Komentāri

komentāri

sitemap