Apģēbs skriešanai ziemā

Apģērbs skriešanai ziemā

Autors

14/01/2014LH.Sports

skriet_ziema

Vissvarīgākās ekipējuma sastāvdaļas komfortablai skriešanai aukstā laikā. Ieteikumi sporta kostīmam un pareiza termoveļas izvēle.

1. Bāzes apģērba kārta / Base Layer

Vissvarīgākais likums izvēloties apģērbu skriešanai ziemā – vairākas kārtas. Izmantojot vairākas kārtas ļaus efektīvi sadalīt izdalošos sviedrus skriešanas laikā; tas, savukārt, neļaus gan pārāk pārkarsēt, gan pārāk atdzesēt ķermeni. Ādai vistuvākāi apģērba kārtai (“Base layer”) ir jābūt veidotai no ūdens necaurlaidīgiem sintētiskiem materiāliem vai zīda, bet nekādā gadījumā, ne no kokvilnas. Piesūkusies ar sviedriem kokvilna var bloķēt gaisa cirkulāciju un novest pie pārkaršanas.

2. Izolācijas kārta / Insulating Layer

Iekšējai apģērba kārtai ir jābūt komfortablai skriešanai pie temperatūras zemāk par -10°C. Šīs kārtas uzdevums – nodrošināt gaisa cirkulāciju nosusinot sviedrus un uzturēt optimālu ķermeņa temperatūru neļaujot to atdzesēt. Ļoti bieži šādu termoveļu izmanto aukšējai ķermeņa daļai, bet vispopulārākie materiāli ir sintētika un plāna vilna (starp citu, vilnai ir dabisks antibakteriāls efekts).

3. Ārējā kārta / Outer Layer

Ārējai apģērba kārtai ir jāaizsargā skrējēju no vēja, lietus vai sniegā, arī atstarot lieko siltumu. Vislabāk šādiem mērķiem noderēs viegla vējjaka ar rāvējslēdzi, kas ļauj ātri regulēt temperatūru. Atceries, ka skrējēji-iesācēji bieži velk pārāk daudz drēbju kā to prasa laikapstākļi – tapēc arī pārkarst. Gatavojoties skriešanai, ģērbies aptuveni par 10-15 grādiem plānāk esošai temperatūrai.

Ja ķermeņa temperatūra ir augstāka par 39 °C, tas noved pie hipertermijas, kas bojā organisma asins cirkulāciju un skābekļa padevi smadzenēm.

4. Skriešanas bikses / Running Pants

Tā kā kājas ģenerē visvairāk siltuma, salīdzinot ar augšējo ķermeņa daļu – tām ir nepieciešams vismazāk nosiltinoša apģērba. Lielākajā daļā gadījumu pietiek ar vienu bikšu pāri, bet, ja temperatūra ir zemāka par -10 °C, Tev būs nepieciešams arī otrs bikšu pāris. Skriešanas bikses var būt divu tipu: pirmie aizsargā no vēja un lietus pieguļot pie ķermeņa (triko/leggingi/tights), otri – spēlē “bāzes” kārtas lomu novirzot izdalošos sviedrus.

5. Sporta zeķes

Zeķēm, it kā, nevajadzētu pievērst tik lielu uzmanību, kā liktos, bet tās ir ļoti svarīgas. Nepareizi piemeklētas zeķes liks pēdām svīst un aukstajā laikā var izraisīt pārmērīgu atdzesēšanu un Tu vari, vienkārši, saslimt. Ziemas apstākļos vislabāk derēs garās zeķes no sintētiskiem materiāliem vai plānas vilnas. Nekad neskrien zeķēs no kokvilnas, jo tiek nepietiekami izvadīts mitrums un sviedri.

6. Galvassega

Aukstos apstākļos ķermenis zaudē 10% siltuma, ja galva ir bez galvassegas, tāpēc ir ļoti svarīgi skriešanas laikā saglabāt siltumu. Vari izmantot vieglu vilnas cepurīti, arī siltu “keponu” vai vienkārši aizsargāt ausis ar speciālām siltām “austiņām”. Atceries arī par obligātu kakla un mutes aizsardzību. Aktīvas fiziskās nodarbes Tevi piespiedīs elpot ar muti, kas, pie zemes temperaturas, nav tik patīkami. Vairāki skrējēji izmanto vieglu šalli vai “bandanu” aizsargājoties no aukstā gaisa.

7. Cimdi

Pēdējā svarīgā detaļa ziemas ekipējumam ir cimdi. Mūsdienu cimdi var saturēt speciālu materiālu pirkstu zonā, kas ļauj izmantot skārienjūtīgu viedtālruni; arī speciāli mīksti ieliknīši deguna notīrīšanai. Ja temperatūra ļauj neizmantot cimud, izmanto mitrinošu krēmu, jo auksta gaisa plūsma var padarīt ādu ļoti sausu, iekaisušu, sārtu vai pat izveidot ādā plaisas. Tas pats attiecās arī uz lūpām.

Galvenie skriešanas apģērba elementi ziemā – bāzes un iekšējā virsdrēbju kārta (sintētisks T-krekls un termoveļa), viegla vējjaka. Apakša – skriešanas leggingi un bikses. Aksesuāri – garās zeķes, cepure un cimdi.

LASI TĀLĀK -> “10 ieteikumi katram, kas skrien maratona vai pusmaratona distanci”

Komentāri

komentāri

sitemap