Annijas Virtuvē: auzu pārslas - ideālo brokastu 5 iemesli

Annijas Virtuvē: auzu pārslas – ideālo brokastu 5 iemesli

Lielai daļai droši vien tāpat kā man agrāk auzu pārslas ir bērnības trauma. Nu goda vārds šķiet, ka bērnībā tas nebija tik gardas. Varu dot vismaz 10 labus iemeslus, lai arī Tu beidzot pamēģinātu katru rītu uzņemt spēkus tik maģiski vērtīgajām auzām. Sākšu ar pragmatiskiem un racionāli svarīgiem iemesliem. :)

1. Ja Tu no rītiem ēd auzu pārslas, Tev nav jādomā, ko ēst brokastīs. Vēl viena lieta, par ko nav jālauza galva. Vai tās ir auzu pārslas vārītas ūdenī (kas ir rekomendējami), pienā vai ūdenī un pēc vārīšanas pieliets piens (mans variants)… vai tik pat labi auzu pārslu musli ar žāvētiem vai svaigiem augļiem… vai pievieno banānu, medu, kanēli, sviestu vai pat sieru (ir dzirdēts)… Galu galā – ēd paštaisītus auzu pārslu cepumus no rīta pie kafijas vai tējas! Tās vienalga būs Tavas uztura ziņā labākās brokastis. Tavā ziņā ir padarīt tās arī par garšīgākajām brokastīm!

2.Tas ir lēti! Pati pērku pilngraudu (kas ir vērtīgākās) auzu pārslas par ~2,90Ls 3kg. Vai par brokastīm, kas nodrošina 2 cilvēku brokastis veselu mēnesi tas ir daudz prasīts? Ņem vēra, ka pilngraudu auzu pārslas, lai arī ir jāvāra 2-3 minūtes ilgāk, IR vērtīgākas. Tās nav cietākas tikai tāpēc, lai paildzinātu Tavu aizlipušo, miegaino acu rītu, bet gan tāpēc, lai pabarotu un lutinātu Tavu ķermeni!

3. Auzu pārslas derēs kā jauniem, tā gados vecākiem. Kā grūtniecēm, tā sportistēm. Kā vīriešiem, tā sievietēm. Auzu pārslās atradīsi:

kāliju – sirdsdarbībai un normālai šūnu darbībai,

magniju – veicina vielmaiņu un B grupas vitamīnu uzsūkšanos

fosforu – enerģijai un līdzsvaram organismā

dzelzi – asinīm

jodu – vairogdziedzera normālai darbībai

hromu – normālam cukura līmenim asinīs (lai neprasās šokolādes batoniņu kaudze)

fluoru- kauliem (tajā skaitā zobiem)

mangānu – piedalās aminoskābju, holesterīna un ogļhidrātu vielmaiņā

A vitamīnu – redzei, imūnsistēmai un grūtniecēm sekmīgai augļa attīstībai

E vitamīnu – brīvo radikāļu neitralizēšanai organismā un

B vitamīnus, kas ir būtiski metabolismam un sekmīgai šūnu darbībai.

4. Auzu pārslas nesatur glutēnu. Lai arī cilvēki, kam ir celiakija, tāpat drīkst lietot tikai iepakojumus, uz kuriem ir nosvītrota vārpa, kas apliecina, ka glutēns nav bijis pat tuvumā arī apstrādes procesā, tomēr tie, kuri vienkārši vēlas izvairīties no lieka glutēna uzņemšanas, droši var lietot auzu pārslas un neuztraukties par smagu, burkšķošu vēderu (īpaši attiecas uz 0 asins grupas pārstāvjiem).

5. Ja Tu neesi radis ēst brokastis vispār, šis ir pēdējais laiks un lielisks iemesls sākt to darīt! ;)

Met pie malas aizspriedumus, ja Tev vēl tādi ir un pamēģini savas brokastis padarīt ne tikai gardas, bet arī ļoti vērtīgas. :)

auzu-pc481rslu-cepumi-ar-ruma-rozc4abnc493m-1

Seko Annijas Virtuvei Facebook lapā

Komentāri

komentāri

sitemap