9 Google inovāciju principi

9 Google inovāciju principi

Autors

25/11/2013Android/Google

google
Google – viena no pasaules lielākajām IT kompānijām, kas tiek slavēta ar savām inovatīvajām pieejam un nepārtrauktām meklēšanām. Kompānijas evaņģēlists Gopi Kallayil noformulējis galvenos Google inovāciju principus.

1. Inovācijas nāk no visurienes

Iedvesma var nākt gan no apakšas, gan augšas un pat no turienes, no kurienes nekad nebūtu gaidījis.
Piemēram, viens no Google ārstiem vēlējās, ja meklētājā tika vaicāts “pašnāvība”, tad rezultātos parādītos karstās līnijas telefona numurs, kas varētu novērst šo gadījumu. Pēc šīs funkcijas ieviešanas zvanu skaits palielinājās par 9%. Tas pats tika ieviests arī citās valstīs.

2. Koncentrācija uz lietotāju

Google ir ieviesis “prediktīvo” meklēšanu, t.i., pie ievades parādās padomi ar vēlējamiem meklēšanas vārdiem/teikumiem – tas var ieekonomēt dažas sekundes. Kompānijas pārdošanas nodaļa bija norūpējusies un uztraukusies, ka tagad lietotāji redzēs mazāk reklāmas. Kompānija paredzēja šo variantu un gāja uz risku.
Rezultāts – pateicoties uzlabotajai meklēšanas funkcijai Google cilvēcei ir ieekonomējusi aptuveni 5000 gadus. Uzlabojums piesaistīja vēl vairāk lietotāju, kas bija ieinteresēti šajā servisā.

3. Mērķis – kļūt 10 reizes labākiem

Ja ķeries pie darba ar domu, ka kaut ko uzlabosi par 10%, tad saskarsies ar vienmērīgām izmaiņām. Ja vēlies ko mainīt kardināli un revolucionēt, jādomā par 10-kārtēju uzlabojumu. Tas Tev palīdzēs procesu paātrināt.
Piemēram, 2004. gadā Google ir uzsācis savu jauno projektu Books. Mērķis bija visas grāmatas digitālā veidā savākt vienā vietā. Uz doto brīdi kompānija ir noskanējusi jau 30 000 000 grāmatu, rindā stāv desmitiem ASV bibliotēku, kas ir gatavi nodot apstrādei savas grāmatas Google.

4. Akcenti uz iekšējām izstrādēm

Katrā organizācijā ir savas iekšējās izstrādes, kuru rezultātā var nopietni progresēt.
Google inženieri, kas neskaitās auto industrijas speciālisti, aizdomājās izveidot automašīnu bez vadītāja. Tas notika tāpēc, jo viņi novēroja, ka CSN mirst miljoni cilvēku kļūdu dēļ. Šī projekta izstrādei kompānijai jau bija viss nepieciešamais – Google Maps, Google Earth un Street View.
Apbruņojoties ar šīm izstrādēm, Google inženieri izveidoja auto prototipus, kas brauc bez autovadītāja palīdzības.

5. Produktu izstrādā līdz galam

Regulāri atjauno savus produktus un negaidi pēdējo momentu. Kad 2008. gadā Google bija palaidis Chrome, pārlūks atjaunojās un uzlabojās maksimums katras sešas nedēļas. Tagad viņš ir pārlūks Nr.1 vairākās valstīs. Produkts, pats par sevi, var būt nepilnīgs, bet lietotāji novērtēs uzlabojumus.
FRcPnvi

6. Atdod darbiniekiem 20% no sava laika

Slavenais Google likums par 20% darba laika, ko darbinieki var pavadīt savu projektu realizēšanai, pat ja tie ir iesaistīti atslēgas projekta (key project) izstrādē. (pēc pēdējās informācijas, šis likums jau tika atcelts).
Viens no izstrādātājs plānojot savu atvaļinājumu Spānijā bija ļoti apbēdināts, ka uz kartes nebija viesnīcas fotogrāfijas, jo ceļš bija pārāk šaurs, pa kuru nevarētu izbraukt Google Car, kas veic apkārtējās vides foto uzņēmumus (Google Street View). Savu brīvo laiku viņš ir pavadījis, lai adoptētu kameru speciālam trīsritenim, kas varētu “iesprausties” par šaurākajās ieliņās vai ir aizliegts pārvietoties ar auto.

7. Darba procesam ir jābūt atklātam

Dari tā, lai darba process ir atvērts un redzams visiem. Kolektīvā apziņa var radīt grandiozas idejas.
Strādājot pie Android platformas, Google nenoalgoja labākos pasaules izstrādātājus, bet padarīja platformu atvērtu un ļāvis jebkuram programmētājam veidot savas aplikācijas. Tagad, rīkus uz Android platformas lieto vairāk par miljards pasaules iedzīvotāju.

8. Neveiksmes – tas ir normāli

Nedrīkst par neveiksmi nevienu lamāt. Ja kaut kas nesanāk, tas nozīmē, ka nepietiekami labi ar lietu tiec galā. Parasti, ja kāds no Google projektiem nogrimst, viņu nelikvidē pilnībā, bet sadala pa daļām – kur labākās tiek integrētas citos produktos.

9. Mērķis ir tā lieta, kurai ir vērtība

Tas ir galvenais princips. Visai Google kompānijai ir sava saprašana par mērķiem un misiju. Katrs darbinieks saprot, ka strādā pie miljons cilvēku dzīves uzlabošanai.

Komentāri

komentāri

sitemap