6 iemesli NEuzsākt savu biznesu

6 iemesli NEuzsākt savu biznesu

Padalies ar šo rakstu, ja tas Tevi iedvesmoja uzsākt savu biznesu (nepatīk vārds “bizness”, labāk “uzņēmējdarbība”, bet tieši ar šo vārdu mēs arī veicinājām Tevi šo rakstu izlasīt).
case
Talantīgi, bet slinki biroja iemītnieki izdomāja sev desmitiem argumentu par to, ka savas uzņēmējdarbības izveidošana – tas nav domāts viņiem un Latvijā vispār to ir ļoti sarežģīti darīt Īstenībā, mūs to jau māca kopš bērnu kājas, apspriež ar līdzīgi domājošiem kolēģiem bārā, izskrienot no biroja tieši 18:00. Mīļākā nodarbe darba vietā ir sēdēt “Draugos” vai “Facebook” un ar putām no mutes komentāros mēģina pierādīt savu taistību svešos blogos slēpjoties zem anonīmiem segvārdiem (latviski – spicvārdiem).

Viņu galvās periodiski pārskrien doma par sava biznesa izveidi, bet pārsvarā šīs domas beidzās ar pfff skaņu. Kopējais argumentu daudzums, kāpēc strādāt pakļautībā labāk un neriskēt ar savu ādu – diezgan iespaidīgs. Zemāk mēs esam izvilkuši dažas aksiomes, ar kurām operē lemmingi, lai savā dzīvē neizietu no savas komforta zonas.

Nav unikālu biznesa ideju

Pilnīgi unikālu ideju sen jau nav. Tu neesi Cukerbergs un pat ne tas čalis, kura start-up iegādājās Google par pāris miljoniem.

Priekšrocība tirgū netiek sasniegta ar brīvas nišas atrašanu, bet gan ar esošo iekarošanu, klientu apkalpošanas kvalitāti, pakalpojumu klāstu un Tavā komandā biroja planktona neesamība. Škiet, Filips Kotlers ir teicis – “Cilvēks, kas pērk no Tevi perforātoru – īstenībā pērk nevis perforātoru, bet gan caurumu sienā – ērtā laikā un viņam ērtākā vietā.”

Nav starta kapitāla

Nu un? Jāsāk ir no nulles. Jebkurā lietā vajadzīga galva uz pleciem, māka un vēlme strādāt 30 stundas diennaktī un nauda ir tikai pēdējā vietā.

Jebkurā gadījumā pamatkapitāls ir Tava vērtīgā pieredze, kas paliek pat tad, ja bizness neaiziet. Neaizies šis – aizies cits. Ir simtiem citu uzņēmējdarbību veidu, kuros starta kapitāls nav vajadzīgs. Pieņemsim, pakalpojumu pārdošana.

Visi veiksmes stāsti ir sākušies ar nelieliem ienākumiem, no kuriem arī tika izveidotas finanšu impērijas. Bills Geits arī sāka ar vienkāršām programmām, nevis nēsājies apkārt kredītu meklējumos. Gilette vispirms izveidoja savus 3 vienreizējos skuvekļus, tad braukāja un pārdeva tos. Fords parastā garažā salika kopā savu pirmo automobili utt.

Manu ideju noteikti nozags konkurenti vai investori

Kāpēc tāda pašpārliecība? Kam Tu esi vajadzīgs ar savu mega ģeniālo ideju? Atver acis. Internetā ir miljons mājas lapu, kurās ir tādas idejas. Idejas nozagšana 99% gadījumos ir brīvbrātīga licence idiotismam. Plika ideja bez vērtīgas komandas nemaksā neko.

Aktīvs nav paša ideja. Tas ir vadītāja profesionālisma līmenis, viss kolektīvs, atrašanās vieta, klientu bāze, lietotāju lojalitāte, tehnoloģijas u.c. Tas pats Google vai Facebook. Viņi ir nekas – ziepju burbulis bez komandas. Aizies komanda un viņi pazudīs.

Jā, un vispār – vai Tu vari izdomāt patiešām ko revolucionāru? Pie revolucionārām idejām Silīcija alejā strādā daudz speciālistu. Lielākās kompānijās ir pašiem savi izstrādātāji un ieviesēji, kas ir profesionāļi un par algu sēž un domā attīstības virzienus, nou-hau un tml.

Grūtības reģistrēt SIA

Latvijā, nu jau, šis punkts atkrīt automātiski, jo ir iespēja reģistrēt uzņēmumu neatejot no datora un, var teikt, par baltu velti – par 1 EUR.

Juridiskā persona – tas vēl nav bizness, bet vienkārši instruments, kas ļauj oficiāli vest savu uzņēmējdarbību. Daudzi, kuriem vēl nav nekā, vispirms domā par reģistrāciju, aizmirstot, ka ik ceturksni vajag veidot atskaites, grāmatot u.t.t.

Reģistrēt uzņēmumu vajadzētu tad, ja reāli būs nepieciešamība (pieņemsim, uz horizonta sāk parādīties pirmie klienti). Starp citu, pirmos var “izlaist” caur citu sadarbības partneru kontiem.

Lai uzsāktu biznesu, ir nepieciešama speciāla izglītība

Pilnības muļķības. Izglītība (it īpaši, uzņēmējdarbības novirziens) nav speciālista rādītājs. Izglītība sniedz mums visu, izņemot prakses un pieredzes, bet zināt no galvas Ādamu Smitu, Keinsu, Kotleru, Trautu, Jangu vai kādu citu personību neaizstās vērtīgo pieredzi.

Bez tam, lielākā daļa pasniedzēju ir… tipiski pasniedzēji, kuriem nav nopietnas pieredzes uzņēmējdarbībā ar atbildību par kompānijas ienākumiem. Tās zināšanas, ko viņi sniedz studentiem ir rakstītas grāmatās, tā ir teorija, kas bieži tiek apgāzta praktisko nodarbību laikā.

Vajadzīgs biznesa plāns

Protams, ka vajadzīgs. Tikai šeit nostrādā terminu maiņā. Biznesa plāns, īstenībā, ir tikai papīru kaudze ar dažādiem cipariņiem, burtiņiem un skaistiem grafikiem. Parasti šis dokuments ir nepieciešams bankai vai investoram. Tā mērķis nav prognozēt peļņu 10 gadus uz priekšu, bet, pirmkārt, lai pārliecinātu kreditoru, ka esi nopietni piegājis šai lietai.

Biznesa plāna sastādīšana ir tikai 0.01% no visiem darbiem, ko vajadzēs veikt attīstot uzņēmumu.

Komentāri

komentāri

sitemap