5 praktiski padomi pirms uzsāc uzņēmējdarbību

5 praktiski padomi pirms uzsāc uzņēmējdarbību

Autors

03/12/2013Startups

Pirms uzsākt uzņēmējdarbību

Uzņēmējdarbības uzsākšana nav viegla lieta. Ja nav ne jausmas, kādi likumi valda šajā pasaulē, tad, pirms uzsāc uzņēmējdarbību, noderēs šie 5 praktiskie padomi.

1. Ja tev ir radusies lieliska biznesa ideja, nestāsti par to citiem. Iemesls šeit nav tas, ka kāds to varētu nozagt. Nevienam no taviem draugiem nav laika tavai idejai. Kā arī, visticamākais, ka viņi tāpat šo ideju neredz no tavas perspektīvas.

No psiholoģijas viedokļa. Galvenā doma ir tāda, ka pelēkās šūnas un organisms nav diez ko attapīgs atšķirību meklēšanā. Tas nozīmē to, ka, ja par daudz runāsi par ideju, jutīsies, it kā kaut ko jau būtu padarījis, beigās neaizdarot neko.

2. Veic aptauju par klientu vēlmēm. Viena no vissvarīgākajām lietām, kas jāpārzin tikpat labi, cik savs produkts/pakalpojums, ir savs klients. Šo informāciju vari iegūt jau pirms sāc veidot savu biznesu.

Pievienojies domubiedru grupām un forumiem par noteikto tēmu. Izlasi un pieraksti visu, kas attiecināms uz šo mērķauditoriju. Ja nepieciešams ”esi students” un lūdz cilvēkiem aizpildīt anketu. Ja uzdursies ”sāpju punktam” uzzināsi visu, kas nepieciešams.

Papildus ieskaties, kā un kādas lietas profesionāli pārdevēji mēģina izdibināt no saviem klientiem, aizpildot anketu Makejs-66, Hārvija B. Makeja grāmatā ”Izdzīvot starp Haizivīm”.

3. Visi teiks, ka tev ir lieliska ideja, līdz tu par to viņiem prasīsi maksāt. Uzņēmējdarbības lielākais knifs ir pārdot produktu, pirms tas vēl ir tapis. Tas, saprotams, nav viegls uzdevums, taču, tas ir izdarāms.

Lai nopārdotu produktu/servisu, tev jāatklāj pakalpojums/produkts, ko klients patiešām vēlās. Paskaidrojot, cik daudz labuma sniegs šis produkts/pakalpojums. Pēc tam piedāvājot atlaidi, ja potenciālais klients veic priekšapmaksu, ir iespējams pārliecināties, ka šī persona tiešām ir gatava pirkt.

4. Klients tevi var atstāt bez darba. Vissvarīgākā persona ir tavs klients, jo, ja viņš tērēs naudu citur, tad tu paliksi bez darba. Lai liktu klientam justies svarīgam, tev ir jāsaprot cilvēki. Klientu visvieglāk aizbiedēt, ja tu nesaproti ne vārda, ko viņš saka.

Tāpēc klausies, ko klients patiesībā saka jo ”klientam vienmēr nav taisnība”. Ņem par piemēru Lattelecom iekš Twitter. Ne vienu vien reizi klients ‘’uzsprāgst’’, taču klienta ‘”uzsprāgšanas” iemesls patiesībā var būt tas, ka, mājās ejot, viņu apšļakstīja mašīna, un suns bija saplēsis dīvānu. Tāpēc Lattelecom Twitter sociālā konta pārvaldnieks ļoti viegli klientu nomierina, nepievēršot uzmanību drāmai, kas, 90% gadījumu nav radusies saistībā ar Lattelecom pakalpojumiem.

Tas, ka klients uzsprāgst, nenozīmē, ka viņš ir dusmīgs uz tevi un tavu pakalpojumu/produktu. Esi cilvēcīgs, izturies ar cieņu un palīdzi atrisināt ķibeli ar laipnu izturēšanos. Klients pēc laika pats sapratīs, ka ir pamatīgi pārspīlējis.

5. Piedāvā ko vairāk par pašu produktu – piedāvā SAVU servisu. Padomā, kāda būtu paša vēlme, ja izmantotu tieši to pašu servisu un iespēju robežās centies to piepildīt.

  • Apjautājies klientam, vai viņš zin par papildus lietām, kas saistītas ar tavu produktu/pakalpojumu.
  • Ja pārdod televizorus un piegādā tos uz klienta mājām – palīdzi viņam to bez maksas uzstādīt. Vēl vairāk – pieliec komplektā klāt 2 bezmaksas AAA baterijas priekš televizora pults.
  • Ja pārdod specifisku produktu, kā, piemēram, ūdens jonizatoru, piedāvā līdzi kvalitatīvus materiālus un grāmatu par ūdeni, ūdens ietekmi uz organismu.Ja klients izvēlas jonizatoru ar sudrabūdens veidotāju, tad pievieno plašāku informāciju arī sudrabūdens ietekmi.
EdgarsRutkis

Edgars Rutkis ir viens no jaunākajiem LifeHACK.lv autoriem. Brīvajā laikā interesējas par neordināriem veidiem, kā atvieglot un tajā pašā laikā uzlabot dzīvi sev un citiem. Interešu loks ietver tādas tēmas kā IT, IM, uzvedības psiholoģija un uzņēmējdarbība. Visvairāk interesē vienkārši būt laimīgam. Seko Edgaram iekš Twitter @edgarsrutkis vai Google+

Komentāri

komentāri

sitemap