$100 startaps - radi jaunu nākotni darot to, ko Tu mīli

$100 startaps – radi jaunu nākotni darot to, ko Tu mīli

100startupKriss Gilbo (Chris Guillebeau) ir rakstnieks, ceļotājs un tādu servisu kā Travel Ninja, Travel Hacking Cartel īpašnieks. Viņš nodarbojās ar visdažādākajiem projektiem, sākot no interneta biznesa un beidzot ar brīvprātīgo darbu Āfrikā. Viņa mājas lapu ChrisGuillebeau.com katru mēnesi apmeklē vairāk kā 300 000 cilvēku.

IKC78g5Zha9F1M0CTM1djw-article

Kriss Gilbo

Rakstnieks, ceļotājs un uzņēmējs

Mans stāsts un morāle

Tā kā es esmu bijis vairāk kā 150 pasaules valstīs un kadru gadu es lidmašīnā pārvaru ne mazāk kā 300 000 km, tad par ekonomiskām biļetēm es zinu gandrīz visu. Travel Ninja bija labs ekonomijas piemērs – tur var pasūtīt biļetes ceļojumam apkārt pasaulei un izmantot aviokompāniju kļūdas savā labā. Es biju veicis savas auditorijas aptauju un pretī saņēmis brīnišķīgas atsauksmes. Vienas brīnišķīgas dienas rītā es atjaunināju mājas lapu un sāku gaidīt… un gaidīt. Pasūtījumi tika veikti, bet ne tik ātri kā es biju plānojis. Pirmās dienas beigās man bija tikai 100 pārdošanas – nav nemaz tik slikti, bet priecāties arī nav kur. Atgriezeniskā saite no klientiem, kuri ir iegādājušies Travel Ninja ir bijusi pozitīva, bet pircēji palikuši tik maz, ka es sapratu – kaut kas nav ar manu projektu.
Visbeidzot es sapratu. Es centos piespiest cilvēkus gatavot, man vajadzēja viņiem visu pasniegt uz paplātes.
Nu ko, mācība kabatā. Pēc gada es jau biju piedāvājis jaunu produktu – Frequent Flyer Master. Es izdarīju visu nepieciešamo, lai tas būtu maksimāli pieejams. Šis produkts bija daudz veiksmīgāks: pirmajā dienā bija 500 pārdošanas, bet gada beigās mana tīrā peļņa bija jau 50 000 dolāru. Šī projekta veiksme mani nedaudz nomierināja, jo gandrīz gadu mani mocīja jautājums: vai informācija par ceļojumiem pārdosies? Par laimi, jā, ja to pasniedz tā, kā to vajag pircējiem.
Vēl pēc gada es atkal izmantoju savu mācību. Frequent Flyer MasteR pircēji vēlējās, lai mēs atjaunojam informāciju par avio-lidojumiem. Tā radījās Travel Hacking Cartel, kas ļoti precīzi parāda un izstāsta, kā gūt labumu no biežiem pārlidojumiem. Šoreiz reklāma brīdināja – neuztraucies par sīkumiem, vienkārši dari to, ko mēs sakām un ik gadu Tu ietaupīsi. Šis piedāvājums bija visveiksmīgākais- pirmajā dienā pie manis vērsās jau 3000 pircēju.

Ko vēlās cilvēki

Jo vairāk priekšrocības Tu rādīsi, jo vieglāk no projekta izvilkt peļņu. Galvenās priekšrocības vienmēr ir saistītas ar emocionālām vajadzībām.

Cilvēki grib naudu, mīlestību, uzmanību, nevēlas stresu, traucēšanu un nenoteiktību.

No šīs lietas arī atsperies. Cilvēki vienkārši vēlas kļūt laimīgi. Uzņēmumi, kas ļauj viņiem tādiem kļūt, iet pareizā virzienā. Rančo Kalifornijā pārvērš parastus cilvēkus par kovbojiem. Jogas nodarbības palīdz strādājošām mammām sagatavoties saspringtai dienai. Restorāns, uz kuru ejam nedēļas beigās, palīdz atslābināties, atpūsties pie vīna glāzes un izbaudīt vienreizēju servisu. Viss ir ļoti vienkārši.

Izvēlamies ideju

Parasti, uzņēmējiem ir pārāk daudz ideju, bet vajag koncentrēties tikai vienai. Lūk arī veids kā izvēlēties labāko. Uzzīmē tabuliņu, kurā vertikāli saraksti idejas, bet horizontāli 4 kritērijus. Tad novērtē katru no 1 līdz 5. Kritēriji ir šādi:

  • 1. Efekts. Kādu kopēju efektu šis projekts izraisīt – uz Tevi un Tavu biznesu.
  • 2. Darba apjoms. Cik laika un spēka ir nepieciešams projekta realizācijā? Jo vairāk apjoma, jo zemāka atzīmē, tāpēc 1 liec vissarežģītākam projektam, bet 5 – tam, kurš ir visvienkāršākais.
  • 3. Rentabilitāte. Cik naudas ienesīs šis projekts salīdzinot ar pārējiem?
  • 4. Misija. Cik kopumā šis projekts ir tuvs Tavai misijai un dzīves mērķim?

Saskaiti visas balles kopā, pēdējā kolonnā ieraksti gala ciparu un atsakies no tiem projektiem, kuriem ir viszemākās atzīmes. Lielas piepūles nepienestu daudz naudas, tāpēc atliekam uz vēlāku laiku. Meklējam vidusceļu. Šī matrica norāda uz projektu stiprām un vājām pusēm.

Ātra tirgus testēšana septiņos etapi

Pārliecinies, ka tirgus ir pietiekami liels. Izpēti meklējumu skaitu meklēšanas programmās. Padomā, kādus vārdus ievadītu potenciālie klienti. Ja Tu meklētu savu produktu internetā, pat nezinot, ka tas eksistē, kā Tu jautātu? Pievērs uzmanību uz augšējiem meklēšanas rādījumiem un reklāmas blokiem.
Pacenties novērst “kopējās galvassāpes”. Produktam ir jārisina problēmu, kas visiem jau ir pieriebusies.

Nav jēgas kaut ko piedāvāt, ja tirgus ir apmierināts. Tavam risinājumam ir jābūt – vai nu absurdam citiem, vai nu ideālam.

Svarīgi ir nevis projekta lielums, bet tā rezultāts. Interesējies, kādas ir potenciālo pircēju domas. Visi pārējie ir vai nu neobjektīvi vai nepietiekoši informēti. Izstrādā ideālo tēlu: iedomājies cilvēku, kas visvairāk būs apmierināts iegādājoties Tavu produktu. Pameklē šādus cilvēkus draugu, paziņu, kolēģu lokā. Pastāsti viņiem par savu ideju.

Kāds ir labs sākums

Pirmo reizi stāstot par projektu nevajag vērt vaļā visas kārtis, sāc ar īsu aprakstu. Piemēra: “Sveiks, es strādāju pie interesanta projekta. Kad pabeigšu, tas būs kaut kas vienreizējs, bet tagad vienkārši informēju par šī datuma tuvošanos.” Mērķis – pakāpeniski piespiest patērētājam iedomāties šo produktu. Galvenais pirmo ziņojumu elements ir iemesls – kāpēc šis produkts var ieinteresēt. Paskaidro: “Šis produkts izmainīs Tavu dzīvi, lūk kā tas dos labumu visiem cilvēkiem, Tev vajadzētu tam pievērst uzmanību.” Tad pienāk laiks pastāstīt nedaudz vairāk – kad notiks šis notikums? Kur notiks? Vai tiek piedāvāti sākuma bonusi? Nākamais ziņojums: “HEI! Mēs gandrīz gatavi!” – paziņot, parasti, dienu pirms palaišanas. Mērķis ir: “Tagad ir klusums pirms vētras. Mēs esam ienākuši pēdējā etapā un ar prieku Tev to paziņojam”. Un visbeidzot: “Lūk arī ir tas, ko tik ilgi gaidījāt. Mēs esam vaļā!” Šim ziņojumam ir jābūt daudz īsākam par pārējiem.

Komentāri

komentāri

sitemap