10 ieteikumi, kas skrien maratona vai pusmaratona distanci

10 ieteikumi katram, kas skrien maratona vai pusmaratona distanci

Autors

30/09/2013LH.Sports

maratonsJā, mēs mīlam skriet. Ja izlēmi piedalīties īstajā maratonā un sevi pierādīt, tad šajā rakstā atradīsi dažus ieteikumus, kas, kaut arī negarantē vietu uz pjedestāla, bet noteikti atvieglos Tavu pirmo soli pretī grūtajam ceļam. Uzzināt par treniņu plānu, pārtiku un citu detalizētu informāciju vari uzzināt no grāmatām, profesionālu skrējēju rakstiem, treneriem un visādiem guru. Šajā materiālā Tu uzzināsi par to, ko var, ko vajag un pat ir nepieciešams, kā arī no kā vēlams izvairīties.

Tu tikai iedomājies: saulains, dzestrs rīts un cilvēku pūlis, kas ir ģērbies sporta formās. Šī diena arī ir Tavs pirmais maratons. Tātad, kādas kļūdas Tu vari izdarīt šajā dienā?

1. Apavi. Sporta apavi nekādā gadījumā nedrīkst būt jauni. Ja nesen esi tos iegādājies, obligāti iepriekš tajos paskrien, vēlams garās distances. Ja maratons ir pa asfaltētu ceļu, treniņiem periodiski ir jābūt uz cieta seguma, savādāk kājas, kas būs sasistas līdz asinīm, letāli atspēlēsies uz Tavu vēlmi piedalīties jebkādos sporta veidot.

2. Tualetes papīrs vai mitrās salvetes. Ne visās tualetes kabīnēs atradīsies šis priekšmets. Kad līdz startam palikušas dažas minūtes un visas mantas jau ir nodotas, “uzbrukums” var būt negaidīts un higiēnas preču trūkums publiskajā tualetē var nedaudz sabojāt iespaidu par startu.

3. Piespraudes. Paņem no mājām līdzi papildus piespraudes. Numura piespraušanas laikā tās krīt zemē, pazūd vai lūzt. Pārbaudi, vai organizatoram PATIEŠĀM nav papildus piespraudes. Vari arī iegādāties speciālu jostu numura stiprināšanai – tas ne reizi Tevi paglābs.

4. Numurs. Ja sākuma tas nav ielaminēts, izdari to pirms starta. To var aplīmēt ar skotču. Lietus laikā vai arī ūdens, ar ko aplieties, numurs paliek slapjš un var vienkārši saplīst vai to vajadzēs atkārtoti piespraust – skriešanas laikā, tērējot spēkus un laiku. Ja vēl rokas ir sasalušas, to praktiski izdarīt nav iespējams.

5. Plāksteris tulznām. Ja maratona diena ir pienākusi, bet Tev vēl nav sadziedētas visas brūces, kuras kaut vai nedaudz jūti skriešanas laikā, obligāti aizlīmē tās ar plāksteri. Vislabākie plāksteri ir uz auduma pamata, kas elpo. Paņem dažus kabatā līdzi.

6. Plāksteris uz krūšu galiem vīriešiem. Daudzi ir teikuši, ka distances beigās tie ir noberzti līdz asinīm.

7. Vazelīns. Iecienītākā skrējēju ziede. Uzklāj visur, kur berž. Pamatā, tā ir starpene, iekšējā cisku daļa, paduses un kur rokas pieskaras kreklam. Tagad atceries – Tu esi skriešanas mašīna un katrai mašīnai ir nepieciešama “ieeļļošana”.

8. Meitenes, neizmantojiet kosmētiku, it īpaši acīm un skropstām! Jūsu super apjomīgās skropstas tāpat neviens nepamanīs! No svīšanas acis var niezēt un melnie apļi no tušas zem acīm ir garantēti (finišā fotografē pavisam tuvu).

9. Izmanto tikai pārbaudītus gēlus un citu pārtiku. Viena meitene stāstīja, ka neskatoties bija paņēmusi no kaimiņa-skrējēja gēlu, izspiedusi un tikai tad sapratusi, ka tas ir ar tomātu garšu, kuru viņa vienkārši nevar paciest. Līdz pat distances beigām viņa tā arī nevarēja atbrīvoties no nepatīkamas garšas mutē.

10. Skrien savā tempā. Neseko baram un startā neraujies no visa spēka. Pirmā maratona rezultāts +/- 10-15 minūtes nav tik būtisks. Atceries – ļoti apzinīgi sadalīts spēks visas distances garumā ļaus Tev finišēt ar uzvarētāja noskaņojumu, nevis kā “nodzītam zirgam”. No tā būs atkarīgs, vai pirmais maratons būs Tavs pēdējais vai tas ir tikai sākums!

Komentāri

komentāri

sitemap