10 "dāvanas" savām smadzenēm

10 “dāvanas” savām smadzenēm

Autors

28/04/2014Dzīvesstils

brPlāni, termiņi, klienti, jauni uzdevumi… visa šī jezga ikdienas dzīvē vienkārši krīt no augšas uz Tavām smadzenēm. Lai izturētu šo tempu, ik pa laikam vajag parūpēties par savu galvu. Ko darīt? Izmantot, kā minimums, vienu no 10 mūsu piedāvātiem variantiem un pateikt smadzenēm “Paldies!” par padarīto darbu.

Diendusa

Mēs visi esam dzirdējuši par diendusas lietderīgumu. Tajā ir jēga – tiek ne tikai atjaunots fizisks spēks, bet aktivizē arī smadzeņu darbību, uzlabo atmiņu un garastāvokli. Pietiek ar 10-15 minūtēm lai izmainītu darba dienu par 180 grādiem. Tu pamosties ar jauniem spēkiem un idejām.

Pirms miega nedaudz mākslas

Grūta darba diena? Pazīmē kaut ko pirms gulētiešanas – tas var ne tikai atslogot smadzenes no darba dienas un atpūsties, bet aizskar tā kreatīvās šūniņas.

Nē multitāskingam

Ja vēlies sasniegt maksimālu produktivitātes līmeni, noslogo savas smadzenes tikai ar vienu uzdevumu konkrētā laika sprīdī. Šādā režīmā tas strādās daudz efektīvāk. Liekās – kā lai to izdara? Atbilde ir ļoti vienkārša – sastādi darba dienas plānu un ķeries pie darba. Rezultātā Tu sasniegsi daudz vairāk un nogursi mazāk.

Dzīvo aktīvi

Kardio vingrinājumi – tieši tas ir vajadzīgs Tavām smadzenēm! Skriešana, staigāšana, peldēšana palīdz ne tikai nostiprināt ķermeni, bet arī uztrenē pašas smadzenes.

Neatsakies no pildspalvas un papīra

Pateicoties datoriem, iPadiem, viedtālruņiem un citiem gadžetiem, lielākā daļa no mums arvien retāk izmanto pildspalvu, zīmuli vai papīru. Velti! Pētījumi pierāda, ka papīra piezīmju blociņa izmantošana aktivizē smadzeņu darbību uzlabojot tā efektivitāti.

Atceries par vitamīniem

Ikdienā noslogojot savas smadzenes ar jauniem uzdevumiem, nevajadzētu aizmirst par lietderīgu vielu uzņemšanu, pirmām kārtām – vitamīnu. Sabalansē B grupas vitamīnu uzņemšanu organismā, it īpaši – C, D, E un P. Viņi uzlabo smadzeņu aktivitāti, īslaicīgo un ilglaicīgo atmiņu, kā arī apķērību.

Iemācies citu valodu

Viens no veidiem savām smadzenēm pateikties par labo darbu ir jaunas valodas iemācīšana – tā ir jaunu resursu un iespēju izzināšana.

Vārdu spēles

Šī spēle ir kā lietderīgais un izklaidējošais vienā maisā. Pētījumi parāda, ka vārdu spēles, piemēram, “Erudīts”, paaugstina IQ līmeni.

Meditācija

Meditācija ir viens no labākajiem atpūtas veidiem – gan fiziski, gan mentāli. Tā nomierina, samazina slodzi un lietderīgi ietekmē smadzenes. Ikdienas meditācijas ievērojami uzlabos Tavu garīgo un fizisko ķermeni.

Esi optimists

Pozitīvā domāšana ir nepieciešama Tavām smadzenēm pilnīgai laimei un prāta efektivitātei. Optimistiska noskaņa veicina jaunus atklājumus, idejas un iespējas, palīdz pilnveidoties un ļoti motivē.

Iespējams, ka vairāki ieteikumi Tev liksies “jēli” un pašsaprotami, bet pamēģini aizdomāties uz minūti, vai Tu to patiešām ikdienā dari?

Komentāri

komentāri

sitemap